Selasa, 16 Februari 2010

Ibu? Lembu? Mana yang betul?


Ada satu cerita yang mahu saya kongsi tentang anak saya Lubna. Lubna semakin nakal. Kalau ada sesuatu yang baru yang Lubna dapat, pasti dia akan menyebutnya secara berulang-ulang. Bila sudah menguasainya, ada saja ideanya untuk mengenakan kami.

Iklan memang ‘rancangan’ yang favourite bagi Lubna. Ingat iklan susu Nespray? “Ibu..ibu..engkaulah ratu hatiku.” (semua pasti tahu iramanya kan.) Begitulah skrip iklan. Lubna pandai mengikutnya dengan caranya tersendiri. “Ibu..Ibu..” setakat itu saja, siap dengan gaya sebagaimana iklan yang ditonton. Kami terhibur dengan gelagat Lubna.

Satu hari ketika Lubna bertanya tentang gambar-gambar dalam kutaibnya:

“ Apa tu?” Lubna bertanya.

“Cow sayang” Saya menjawab spontan bila melihat gambar seekor lembu.

Cepat-cepat Lubna memintas, “Ukan..! (bukan)”

“Habis tu apa?” Saya memulangkan soalan kepadanya.

“Ibu.." Jawab Lubna lagi. Tegas nadanya.

“Aaah.. Lembu” Saya mengiyakan apa yang Lubna jawab.

“Ukan! Ibu.” Kata Lubna lagi sambil jarinya menunjuk ke arah gambar lembu tadi.

“Ok..ok.. ibu.” Saya mengiyakan. Malas juga nak bergaduh dengan si kecik ini hanya tentang gambar seekor lembu.

Tiba-tiba Lubna menyanyikan irama iklan nespray dengan gayanya sekali.


“Ibu…ibu…” Lubna terus menyanyi. Setelah itu, Lubna tergelak sambil menutup mulutnya tanda malu.

Laa..nyanyi lagu lembu ke..ibu?Ni pasti silap faham ni. Lembu dengan ibu, jauh maksudnya sayang!.

Hai Lubna...


Lubna ni silap faham..atau nak kenakan mama ni.. :)


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO

2 ulasan:

elfaruqie berkata...

hahaha... lubna ni boleh tahan 'balaghoh' dia... salam kat baba n mama naa!

Min berkata...

semoga rezeki Mawaddah dengan susu ibu ini berterusan. dia semakin chubby. badan tak gemuk, pipi je makin labuh... hehehe!

Catat Ulasan