Jumaat, 28 Ogos 2009


Iqra' Bismi Rabbikallazhi Khalaq




Satu peristiwa yang saya dan suami tidak dapat lupakan. Begini kisahnya. Saya masih ingat, satu malam ketika Lubna berusia 11 bulan, saya terasa seseorang sedang membaca di sebelah saya. Barangkali abang! Itu fikir saya ketika itu tanpa membuka mata yang sememangnya dalam keadaan mengantuk. Kemudian saya terdengar ada orang sedang membaca dalam bahasa yang saya tidak fahami. Bermimpikah? Antara sedar tidak sedar, saya terlihat kelibat seseorang sedang membelek majalah pa&ma yang saya letakkan bawah bantal. Membaca dengan bahasa yang saya tidak faham. Diselangi dengan nada gelak (seolah-olah sedang bermain).

Rupa-rupanyanya bukan saya sahaja yang terkejut. Suami saya juga terkejut. Suara itu datangnya dari anak kami, Lubna. Sedang membaca majalah sambil membelek satu persatu muka surat dengan tersenyum. Dia seolah-olah sedang membaca dengan tekun. Bilik kami hanya diterangi lampu luar bilik, namun sudah cukup untuk Lubna melihat gambar-gambar ’baby’ dengan jelas. Mulutnya terkumat-kamit ’membaca’ majalah itu. Jam dinding menunjukkan 3 pagi. Kami bangun, sambil tersenyum. Rajin betul.. :)


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO

1 ulasan:

Abu Mus'ab berkata...

Assalamualaikum wbrth!

A,aa...betul tu....terkejut gak abg mlm tu tgk Lubna dok membaca di awal pagi....moga menurut jejak baba dia rajin membaca :)

Catat Ulasan