Isnin, 23 November 2009

Iktibar Untuk Si Kecilku :)


Hari ini, ada perkembangan yang baik dengan Lubna. Dia semakin kurang menyakat sepupunya Rushda. Hari ini, ada aktiviti lain yang lebih menarik minat Lubna. Ada sesuatu yang dicarinya dari atas rak baju di rumah. Sejak pagi lagi, Lubna bertanya macam-macam tentang barang-barang yang di susun di atas rak berkenaan.
"Mama..tu kakak." Sambil tangannya menunjuk ke arah gambar Kak Ulin yang berada di atas rak itu.
"Mama.. bedak kakak." Kata Lubna dengan patah kata yang masih pelat.
"Mama.. bat dik Da (ubat adik Rushda). " Lubna terus bercakap menerangkan sesuatu yang saya sudah tahu.
"Ya.. Lubna nak ubat tu yer. " Saja saya melayan kata-kata Lubna.
"Mama..Na nak loleng (conteng). " Kata Lubna lagi sambil tangannya menunjuk ke arah pencil warna di atas rak itu.
"Hancet mama (handset mama)". Lubna terus bercakap tanpa berhenti.
Terlintas di fikiran saya akan telatah Lubna hari ini. Mulut banyak. Em..ni mesti ada apa-apa ni.
Selepas beberapa ketika Lubna sering ke tempat rak itu. Tiba-tiba Lubna membuka laci bawah rak itu lalu memijak laci itu. Saya tahu, Lubna cuba mendapatkan barang-barang yang ada di atas rak itu. Mula-mula, langkah satu laci.
Kemudian, Lubna memanjat semakin tinggi. Saya melarangnya, tetapi tidak diendahkan. Tercapai juga hajat Lubna apabila pencil warna dapat diambilnya. Lalu, terus turun dan mula menconteng. Tanpa sedar, Lubna menconteng skrin kamera saya. Alahai Lubna...Sekali lagi Lubna cuba memanjat, saya menjaganya dari belakang agar tidak terjadi apa-apa yang tidak diingini. Kali ini lebih drastik. Tetapi, Lubna akhirnya turun tanpa disuruh. Jari kecilnya tersepit di celah-celah laci itu. Aha.. barulah Lubna tahu bahaya panjat rak itu. :) Lain kali jangan buat lagi yer.

Lihatlah, Lubna mula memanjat untuk mendapatkan barang-barang di atas raki baju. Laci bawah rak itu dibukanya.

Kali ini semakin berani, semakin tinggi Lubna memanjat. Barangkali inilah akibatnya baba yang mahu anak sulung lelaki. Dapat perempuan, tapi lasak macam lelaki :)


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO

1 ulasan:

♥ Izzah Marzuki berkata...

wah..

aktif juge lubna ye wadah..
agaknye turun mamanye kot masa kekecik dulu..?
hehe.. gurau ye.. ;)

Catat Ulasan